Nerea Porras, del Centre Juvenil “el Forat” de Badalona ens explica la seva experiència en el curs organitzat Federació de Centres Juvenils Don Bosco de Catalunya aquest estiu, del 18 al 28 d’agost, a Llinars del Vallès.

«El fet de conviure-hi i poder esprémer tot al màxim et dóna un ventall d’aprenentatge molt gran. Pots experimentar a fons totes les qualitats, habilitats i punts de vista de les persones que estan convivint amb tu, amb maneres de pensar i actuar diferents, però que a la fi i al el cap tenen el mateix interès en acompanyar el procés educatiu de nens i nenes des l’afecte, l’alegria i la il·lusió. Tots vam sortir d’aquesta bombolla d’aprenentatge de deu dies súper enriquits », explica Nerea.

El fil conductor de el curs va ser les “Don Bosco Olimpíades”, en què van participar-hi 39 monitors i 6 directors a la casa de convivències de Llinars de Vallès. Van ser deu dies molt intensos on es van viure noves experiències, es va conèixer gent d’altres realitats i es va aprofundir en la fe. Tot es va fer amb les mesures de seguretat per a la prevenció de la Covid-19 establertes.

Des de la Federació esperem que aquest curs, amb la previsible millora de la situació pandèmica, els infants i joves, conjuntament amb els seus educadors i educadores, puguin anar apropant-se cada cop més a una normalitat que permeti refer tots els llaços i vincles emocionals que aquesta pandèmia ha soscavat.