La Moguda Juvenil Salesiana de Catalunya reuneix a més de 200 joves en el seu cap de setmana formatiu

El cap de setmana del 17 i 18 de març, els Salesians de Terrassa han acollit el Cap de setmana formatiu de la Moguda Juvenil Salesiana (MJS), organitzada per la Coordinadora de la MJS de Catalunya, la Coordinadora de Grups de fe (GdF) i la Federació de Centres Juvenils Don Bosco de Catalunya (FCJDBC).

Hi han participat un total de 220 joves que han viscut aquesta jornada de convivència, solidaritat i formació en voluntariat, i que ha comptat amb una trentena de tallers per seguir avançant i millorant en disposar de més eines per poder oferir un servei altruista als infants i joves des d’un voluntariat divers i enriquidor.
La jornada del matí de dissabte es va enfocar a aprofundir sobre “Tu, com beus de la MJS?” i, durant la tarda es van iniciar els tallers sobre com formar-se com a educadors de centres juvenils, grups de fe i solidaritat. En el matí de diumenge es van reprendre els tallers per seguir formant-se sobre com continuar treballant i oferint una educació de qualitat humana i cristiana i el cap de setmana formatiu va finalitzar  amb una eucaristia, presidida pel salesià Lluís Tarazón, per donar gràcies i celebrar en comunitat.
Testimonis dels joves
L’Alba Arnau, de l’Associació Juvenil Sarau, destaca que “el cap de setmana ha sigut molt profund perquè hi ha hagut formacions molt profitoses. Per exemple, en la formació “Animació i recursos de pastoral”, ens han ensenyat a buscar recursos de tot arreu per a fer arribar la pastoral a tots els joves dels nostres centres. També una formació que m’ha agradat moltíssim és la de “Fem campaments, rutes i colònies”, perquè s’aprèn moltíssim de com realitzar bé uns campaments, unes rutes … i, considero que és una formació necessària per a tots els centres juvenils, li aconsellaria a tothom”.
L’Anna, monitora del CEIJ Forat de Badalona, ens explica que “ la formació m’ha servit molt per aportar noves activitats al meu centre, ja que tenim pocs recursos i tot el que podem aprendre en caps de setmana com aquest són grans formacions que podem oferir als nostres joves”.
Per finalitzar, en Carlos Villatoro, del CJS Terrassa, destaca que “m’ he quedat amb ganes de més, de fer algun taller extra. Hi ha molta varietat  i he après molt”.