“La pandèmia no ens ha tret l’alegria i el sentiment de pertànyer a la Federació de Centres Juvenils Don Bosco de Catalunya”

Ho explica una de les educadores dels centres juvenils que en formen part en el marc de la “Festa de la Fede”, que amb el lema Som Federació!, es va celebrar dissabte 17 d’abril.

Un total de 410 infants i joves de 9 centres juvenils de la Federació de Centres Juvenils Don Bosco de Catalunya (FCJDBC) van participar en la celebració de la “Festa de la Fede”, sota el lema Som Federació! que l’any passat no es va poder realitzar degut a la pandèmia, i que enguany s’ha fet a través d’un fil conductor comú, però cada grup infantil i juvenil des del seu centre.

La Festa ha comptat amb la implicació dels centres juvenils de Badalona (el Som-hi tots i el Forat), Barcelona (Martí-Codolar, Meridiana, Sant Andreu i Rocafort), Terrassa (Sarau i CJS Terrassa) i Sant Boi de Llobregat (Esplai Arrels).

Els objectius de la festa han estat: conèixer la realitat dels centres juvenils de la Federació; gaudir d’un espai segur d’oci educatiu compartit; promoure l’estil educatiu salesià i treballar el sentiment de pertinença a la Federació.

Dinàmica lúdica i formativa de la Festa

Un dels objectius principals d’aquesta trobada ha estat que cada Centre pogués conèixer els altres, així doncs, en les setmanes prèvies cadascun d’ells, van compartir una explicació de qui eren i un vídeo amb una activitat a realitzar durant la Festa. Molts d’ells ho van compartir també a Instagram.

«Es un any complicat amb molts entrebancs, la Covid-19 ens ha tret els moments lúdics i de lleure que tots necessitem, els moments de trobada, les carícies i el contacte físic, però una cosa que no ens pot treure es l’alegria i el sentiment de pertinença a la Federació», explica l’educadora Alba Moreno, de l’esplai Arrels de Sant Boi.

I afegeix, «per això, cada centre ha fet l’activitat al seu centre amb les mesures de seguretat i de distanciament, però sempre amb el sentiment de família i amor que ens ensenya sempre Don Bosco».

Fil conductor de la trobada

Ambientació de Primària: la Federació es troba dins una màquina del temps, però hem oblidat la contrasenya per a poder sortir d’ella. S’ha de passar per a tots els centres, i fer les seves proves, per aconseguir els seus logos i així desbloquejar la porta per a que pugui tornar la Fede.

Ambientació de Secundària: la Federació ha estat ‘hakejada’ i ha perdut tota la seva informació. Per a poder recuperar-la, cal aconseguir els logos dels centres, fent les seves proves, i així recuperar la informació.