En marxa nous cursos de formació de la Federació de Centres Juvenils Don Bosco de Catalunya

Des del 18 d’agost i durant deu dies, es desenvolupen els cursos de formació de la Federació de Centres Juvenils Don Bosco de Catalunya. S’imparteixen dos cursos: el de monitors, amb 40 participants i el de directors amb 20 participants. El passat dia 20 es van incorporar també altres cinc persones que realitzen el curs d’animadors de grups de l’Itinerari d’Educació en la fe. Els participants provenen de cases dels salesians i Filles de Maria Auxiliadora de Catalunya i d’Osca.

Tot va avant gràcies a un bon equip coordinador i també a un bon equip de cuina. I en un context “mariner”, perquè els cursos es realitzen un any més a la casa de La Marinada, a Cambrils, ambientada amb motius mariners i preparada per a activitats relacionades amb el mar.

Però aquí el que uneix els participants i els coordinadors és, lògicament, la inquietud per seguir aprenent a educar des dels valors evangèlics viscuts des del carisma salesià. Aquesta inquietud i l’ambient de convivència que es crea és el que atorga la paciència necessària per anar superant les moltes hores de classe i d’activitats formatives que exigeix un curs d’aquest tipus.

Un any més, per tant, un bon nombre de joves de centres juvenils, de grups de fe d’ambients salesians dediquen uns dies d’estiu a formar-se per a la seva funció educadora amb prisma salesià, amb la presència de professors i animadors que els ajuden i acompanyen amb la seva experiència.